1. Арина Соболенко поднялась на рекордное четвертое место в рейтинге WTA
  2. Стрельба в школе в Казани: погибли 9 человек
  3. «Пленные взбунтовались — врача похоронили с оркестром». История и артефакты из лагеря в Масюковщине
  4. Парень, который выжил. История 23-летнего Антона, который после ДТП 43 дня провел в коме и выкарабкался
  5. Как приготовить рассыпчатый рис? Шеф-повар делится своими секретами
  6. «Всех разобрали, а я стою. Ну, думаю, теперь точно расстреляют». История остарбайтера Анны, которая потеряла в войну всех
  7. Остаться одному после 67 лет брака. Поговорили с героем, чья история любви год назад восхитила читателей
  8. Пяць палацаў, якія можна купіць у Беларусі (ёсць і за нуль рублёў)
  9. В Беларуси не хватает почти 84 тысяч работников. Какие кадры в дефиците
  10. «Баявая сяброўка». Як украінка набыла танк, вызваляла на ім Беларусь ад фашыстаў і помсціла за мужа
  11. Декрет «о коллективном президенте». Объясняем, о чем он — коротко
  12. Уборка, поминальная трапеза и цветы. Радуница на маленьких кладбищах Минска
  13. Сколько стоит новый кроссовер в Беларуси и у ближайших соседей. Сравнили цены — и вот результат
  14. Лаевский: Максиму Знаку предъявили окончательное обвинение. Его дело скоро передадут в суд
  15. В Будславе горел знаменитый костел, повреждена часть крыши
  16. «Общество заточено на «откаты». Откровенный разговор с архитектором о строительстве частных домов
  17. Очереди в пункт вакцинации «Экспобела» были такие длинные, что ввели предварительную регистрацию
  18. Население Китая уже почти не растет, его вот-вот обгонит Индия
  19. Автозадачка на выходные. Загадка про легендарный автомобиль эпохи 70-х
  20. «Заходишь в город, а там стоит плач и кругом сотни гробов». История 95-летнего ветерана ВОВ
  21. Будет учтено «все происходящее в стране»: представитель ЕС рассказал, когда ждать четвертый пакет санкций
  22. Минздрав озвучил свежую статистику по коронавирусу в стране
  23. Один из лидеров минского «Динамо» покинул команду
  24. «Спасите семью от развода». Подборка самых необычных объявлений о продаже авто
  25. «Мама горевала, что не дождалась Ивана». Спустя 80 лет семья узнала о судьбе брата, пропавшего в 1941-м
  26. В Индии люди, переболевшие COVID-19, начали заражаться редким «черным грибком»
  27. «Восстановление костела — вызов для всех белорусов». Как Будслав пережил пожар в своей главной святыне
  28. Эксперт поделился секретами, как легко и эффективно можно почистить газовую плиту
  29. Эндокринолог — о том, почему сахарным диабетом болеет все больше людей
  30. Какую из вакцин от ковида, которыми прививают в Беларуси, одобрил ВОЗ? Главное о здоровье за неделю


Зміцер Панямонаў,

Менавіта столькі давядзецца праходзіць пасажырам, каб перасесці з трэцяй лініі мінскага метро на дзве іншыя. На гэта ім спатрэбіцца ад 10 да 15 хвілін.

Скаргі жыхароў Мінска на нязручнасць пэўных маршрутаў гарадскога транспарту і яго перапоўненасць нарэшце прывялі да таго, што сталічныя ўлады вырашылі распачаць у бліжэйшай будучыні будаўніцтва трэцяй веткі сталічнага метро. Яна будзе ісці з Зялёнага луга ў бок Аэрапорта-1 - альбо, як зараз кажуць, “Мінск-Сіці”, і да вуліцы Каржанеўскага.


Схема будучых ліній метро

Перасякацца падземнымі перасадачнымі пераходамі ўсе тры лініі мусяць ў раёне Чыгуначнага вакзала, пад Прывакзальнай плошчай і вуліцай Дружная.

Як стала вядома Еўрарадыё, даўжыня гэтага падземнага пераходу паводле праекту будзе ажно 400 метраў. Згодна з падлікамі спецыялістаў з УП “Дырэкцыя па будаўніцтве Мінскага метрапалітэна”, на тое, каб перайсці з адной лініі метро на другую, пасажырам спатрэбіцца ад 10 да 15 хвілін.

Дадзены факт выклікаў нязгоду ў будаўнікоў метро і яны накіравалі ліст намесніку старшыні Мінгарвыканкама Мікалаю Ладуцьку, у якім адзначылі, што, згодна з нарматыўнымі патрабаваннямі, перасадка павінна адбывацца цягам 3 хвілін. І папрасілі чыноўніка “даць адпаведныя указанні УП “Мінскграда” і ТАА “Мінскметрапраект”, каб тыя перагледзелі прапанаваны варыянт пераходу.


Ліст у Мінгарвыканкам


Паводле слоў галоўнага інжынера ТАА “Мінскметрапраект” Віктара Палішчука, прапанаваная праектыроўшчыкамі даўжыня пераходу і сапраўды не самы лепшы варыянт.

Віктар Палішчук: “Праект пакуль мы не робім - не гатова заданне на праектаванне. Дадзенае канкрэтнае пытанне перахода павінна знайсці сваё адлюстраванне ў заданні на праектаванне. Калі будзе ўказана, а такое рашэнне на ўзроўні ўладаў прымаецца, што траса павінна прайсці праз плошчу Дружная - калі так пойдзе траса, то будзе такі пераход. Ну, што рабіць - так гэта патрэбна гораду! Каментаваць дзеянні альбо ўяўленні горадабудаўнічых інстытутаў я зараз не магу. Але адмаўляць той факт, што 400 метраў горш за 50 - гэта неразумна, нават непрафесіяналам”.

Між тым, галоўны інжынер кажа, што ніякіх нарматыўных патрабаванняў, якія б забаранялі рабіць падземны пераход даўжынёй 400 метраў, няма.

Віктар Палішчук: “Насамрэч прамых забаронаў няма. Ёсць уяўленні - што зручна і што нязручна для грамадзян. Мы ж метро не для сябе праектуем, а для людзей. Відавочна, па простай логіцы, што калі цягнік па першай лініі ідзе ўсяго хвілін 20, то не павінен чалавек на перасадку марнаваць столькі часу. Я са свайго пункту гледжання лічу, што такая перасадка не самая эфектыўная”.


Схема варыянтаў перасадачнага пераходу

Галоўны інжынер УП “Мінскграда” Яраслаў Ліневіч пагадзіўся з тым, што доўгі пераход стварае пэўны дыскамфорт для пасажыраў.

Яраслаў Ліневіч: “Канечне, такі пераход стварае пэўныя нязручнасці. Трэба прайсці даволі працяглы шлях. Але прапануецца зрабіць тратуар, які рухаецца”.

А ва ўсіх сённяшніх праблемах з пераходам нібыта вінаватыя праектыроўшчыкі новага будынку чыгуначнага вакзалу.

Яраслаў Ліневіч: “У свой час было прапанавана адразу ўсё вырашыць, адначасова з будаўніцтвам Чыгуначнага вакзала. Калі рабілася плошча - трэба было адразу закласці канструкцыі, чарнавыя канструкцыі рабіць, і тады ўсё было б нармальна. Але, на жаль, тады, напэўна, не хапіла грошай, і ад гэтага варыянта адмовіліся. Ну, а зараз ламаць ізноў плошчу - тут пытанне ўзнікае. Давядзецца ўсю плошчу паламаць і па-новай зрабіць. Бо перасадачныя пункты абавязкова трэба будзе рабіць адкрытым чынам”.

Магчыма, і сапраўды праектыроўшчыкам Чыгуначнага вакзала не хапіла прадбачлівасці альбо сродкаў. Але ж зараз ідзе будоўля зусім побач - на месцы былога Цэнтральнага аўтавакзала. Аднак, відаць, і там камусьці чагосьці не хапіла.

Яраслаў Ліневіч: “Там будуецца магутны вакзал. Але і там, каб нешта рабіць, трэба было ў свой час закласці ў падмурак канструкцыі, каб можна было прайсці ніжэй”.

Атрымліваецца, рабіць перасадачны пераход даўжынёй 400 метраў вымушаюць ранейшыя недапрацоўкі праектыроўшчыкаў і сённяшняе нежаданне “ламаць” Прывакзальную плошчу. А шанец змяніць сітуацыю ёсць.

Яраслаў Ліневіч: “Калі яны (УП “Дырэкцыя па будаўніцтве Мінскага метрапалітэна”, - аўт.) фінансава дакажуць, што гэты пераход пабудаваць больш каштуе, чым паламаць плошчу, то, канечне, пойдуць на тое, каб зрабіць па-іншаму”.
-70%
-20%
-50%
-21%
-30%
-40%
-30%
-20%
-10%
-30%
0068422