Главное
Минск
Эксклюзив
Деньги и власть
В мире
Кругозор
Происшествия
Финансы
Недвижимость
Спорт
Авто
Леди
42
Ваш дом
Афиша
Ребёнок.BY
Про бизнес.
TAM.BY
Новости компаний

Программы и проекты TUT.BY
  • Архив новостей
  • Архив новостей
    ПНВТСРЧТПТСБВС
    2627282930311
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    303112345

Общество


Праўда, толькі ў пятніцы, суботы, нядзелі і сьвяты. Астатнія дні аўтобусы практычна ня ходзяць.

Людзі абураюцца, — прызнаўся мне Сяргей Антановіч, які адказвае за пасажырскі рух у наваградзкім аўтапарку №5. Каб праехаць нават адзін прыпынак у гарадзкім аўтобусе, трэба заплаціць замест 160 рублёў замест ранейшых 80-ці. Але гэта вымушаны крок, сказаў ён.

Кіраўніцтва аўтапарку само прапанавала ўладам непапулярныя захады. І райвыканкам прыняў распараджэньне — каб "не дапусьціць поўнага спыненьня пасажырскага руху". З другой паловы сьнежня звычайныя аўтобусы у выхадныя і сьвяточныя дні сталі называцца "экспрэсамі", і за праезд трэба плаціць удвая. Тыя, хто мае месячныя праязныя, мусяць даплачваць.

Зрэшты, абураюцца ня ўсе. "Мы так прывучылі нашых людзей, — гаворыць Сяргей Антановіч, — што ім галоўнае — абы даехаць". Наваградзкі раён — вялікі, ад райцэнтру да самай далёкай вёскі ехаць болей за 40 кілямэтраў. Існуюць 24 прыгадныя маршруты. Але ў звычайныя дні аўтобусы ходзяць толькі на трох маршрутах.

У большасьці вёсак людзі застаюцца адрэзанымі ад сьвету, у сьнежным палоне. А экспрэс-аўтобусы пушчаныя па ўсіх маршрутах, людзі й рады. Пагатоў, што больш за палову сельскіх жыхароў — ільготнікі, для іх квіткі засталіся за паўкошта.

Як доўга будуць дзейнічаць падвышаныя тарыфы, ніхто ня ведае. Раённы бюджэт выконваецца толькі на 80%. Улады сёлета дакляравалі 50-адсоткавую датацыю на пасажырскія перавозкі. Але ня выканалі гэтага. На наступны год датацыі зьмяншаюцца яшчэ ўдвая.

Выходзіць, каб пасажырскія аўтобусы езьдзілі, трэба ўсё адно падвышаць тарыфы альбо штосьці рабіць з ільготнікамі, — мяркуе намесьнік дырэктара аўтапарку Сяргей Антановіч. Аднак улады пабаяцца гэта зрабіць, — лічыць ён.

Сяргей Астраўцоў, Наваградак