Алена АЎЧЫННІКАВА,

Пакуль на дварэ яшчэ позняя вясна, дызайнеры і мадэльеры разважаюць пра тое, якой будуць наступныя восень і зіма. Пра тэндэнцыі ў мужчынскім адзенні расказала галоўны мастацкі кіраўнік Беларускага Цэнтра моды, вядучы дызайнер Эльвіра Жвікава.

— Прыярытэты ў мужчынскім адзенні дзеляцца на дзве часткі. З аднаго боку, мужчынскі касцюм схіляецца ў бок якаснага краўцоўскага майстэрства, і ў першую чаргу, гэта касцюм з якаснай тканіны і з бездакорнай пасадкай. Але тут важныя суадносіны цаны і якасці. Зразумела, што такі касцюм каштуе грошай, але перагібаў быць не павінна. З іншага боку, усё большы сегмент на рынку мужчынскага адзення займае настрой "casual" — паўсядзённае адзенне, а менавіта дэнім, які ўсё больш укараняецца ў мужчынскі гардэроб і робіцца нязменнай умовай штогадовага абнаўлення і лідарам продажаў", — расказала Эльвіра Жвікава.

Каляровая гама

Дызайнер падкрэсліла, што ў наступным сезоне каляровыя блокі ў мужчынскім адзенні кампануюцца вакол класічных нейтральных і змяшаных тонаў і даюць шмат магчымасцяў рэалізаваць сябе. Гэта новыя шэрыя, якія пераходзяць у тэму складаных шэра-зялёных адценняў настрою рэтра, таксама прысутнічаюць цёмна-шэрыя, усе адценні маюць лёгкі настрой фанга. Уплыў жаночага адзення на мужчынскае, асабліва ў палітры колеру, праяўляецца ўсё больш актыўна. Наступнай восенню актуальнымі будуць ягадна-чырвоныя тоны, яны выдатныя для пінжакоў-адзіночак і трыкатажнай групы. Глыбокі пурпурны спалучаецца з мяккімі охрыстамі для дасягнення яркага і выразнага вобраза. Гэтак жа, як і ў жаночым адзенні, у надыходным сезоне багацце колераў кэмэл. Але каб не засумаваць у такой аднастайнасці, настрой узнімаем за кошт спалучэння вярблюджых адценняў з імбірнымі, дадаём навізны за кошт ружова-ліловых тонаў. Выглядае гэта выдатна ў палітовай групе колеру кэмэл з нізамі ружова-ліловых адценняў. У спартыўным адзенні шмат пурпурных тонаў. З нядаўняга часу ружовы колер выдатна ўпісаўся ў мужчынскі гардэроб. Гэта і ружовыя сарочкі, і гальштукі, якія мы назіралі ў мінулых сезонах. Паступова гэты колер становіцца не менш прывабным і для спартыўнага адзення. Нейтралізуе такі эмацыйны ружовы пасыл чорны колер. Гэтак жа як і ў жаночым адзенні, сіні з'яўляецца альтэрнатывай для чорных і шэрых. Глыбокі насычаны сіні прызначаны для касцюмнай групы і офіснага адзення. Гэта палітра грунтуецца на традыцыях, у той жа час пазіцыянуецца як новая, сучасная. Тут мы звяртаемся да класікі асобных прадметаў мужчынскага гардэроба — пінжак, напрыклад, ці традыцыйны касцюм, а адценні шалфею, халаднаваты аліўкавы, колер марскога шторму дазваляюць зрабіць касцюмную групу больш навацыйнай і свежай.

Тканіны

У новым сезоне адной з асаблівасцяў з'яўляецца так званае "зіхаценне цвіду". Паверхневае зіхаценне дасягаецца за кошт фінішнай апрацоўкі і выкарыстання мулінэ, якое дае эфект стракататканасці і высакаякаснага тэкстылю. Такая фінішная апрацоўка дадае гламурнасці. "Цвідавы мужчынскі пінжак — традыцыйны асартымент, у гэтым выпадку пасля дадатковага ламініравання з'яўляецца гэты гламурны бляск, што надае яму зусім іншы настрой", — дзеліцца Эльвіра Жвікава. У новым сезоне набіўкі і перапляценні, характэрныя для шарсцяных тканін, з лёгкасцю пераносяцца на грубую і тэхнічную бавоўну для стварэння больш функцыянальнага адзення ў духу "casual". Традыцыйная англійская куртка, якую ў якасці першакрыніцы выкарыстоўваюць шматлікія дамы моды, у новым сезоне пакрываецца воскам. Такі прынцып выкарыстоўваецца і ў новым тэкстылі для верхняга адзення. Гэта новы прыём, бо для верхняга адзення ў папярэдніх сезонах у асноўным выкарыстоўваўся паліэстр. Наступнай восенню ўзнікае магчымасць выкарыстоўваць натуральную сыравіну, і ў той жа час забяспечыць яе воданепрымальнымі якасцямі. Ні адзін мужчынскі гардэроб нельга ўявіць сабе без дэніму, і яго ўплыў пашыраецца. Наступнай зімой джынсавы вобраз мы назіраем не толькі ў класічным дэніме, вельмі часта шарсцяныя тканіны з эластанам атрымліваюць паверхневыя эфекты, характэрныя для джынсу. Яны імітуюць дэнім, хоць па сваім складзе з'яўляюцца шыкоўнымі высакаякаснымі тканінамі.

Стыль

"Трылер". Натхняльнікамі гэтай тэмы служаць кінафільмы пра графа Дракулу — загадкавыя і містычныя, ад якіх бягуць дрыжыкі, цёмнае святло пекла. Усім вядомы фільм пра Шэрлака Холмса, такая крыху страшнаватая, у той жа час апрацаваная камп'ютарам гісторыя вельмі падыходзіць пад гэтую тэму. Стыль адпаведны — вельмі эксцэнтрычны, з гістарычнымі люмінісцэнцыямі, вельмі шмат тканін з велюравай паверхняй або тканін з падчосам. У той жа час наяўнасць гладкіх, гатычных, вузкіх сілуэтаў. Тут мы сутыкаемся з італьянскімі падоўжанымі сарочкамі, для верхняга адзення выкарыстоўваецца плюш. Усё тут сведчыць пра адчайных рамантыкаў — ад плюшавых паліто-фрэнчаў з запраўленымі ў боты штанамі да аб'ёмных світараў і аднабортных пінжакоў з джынсамі ў абліпку.

"Шпіёнаманія". У якасці натхнення гэтай тэмы — работа пад прыкрыццём, сакрэтная служба, агент 007. Адсюль стыль — вельмі строгі, адзенне нагадвае уніформу, яно шматфункцыянальнае, стыльнае і зручнае. Утылітарнасць і камфорт на першым месцы. Для такога адзення характэрныя апошнія дасягненні ў апрацоўцы тканіны, тут выкарыстоўваюцца тэкстыль тэхналогіі "хай-тэк", узмоцненыя тканіны (двайныя, дубляваныя, сцёганыя) і інш. Гэта дазваляе гаварыць пра з'яўленне новых відаў адзення: змяшэнне трэнчаў з курткамі, гібрыд паркі і анарака, вельмі шмат вузкага і ў абліпку адзення. Звяртае на сябе ўвагу і ўнутраны дызайн — выкарыстоўваецца шмат дадатковых кішэняў, дадатковых прылад на ўнутранай падкладцы вырабаў — для "шпіёнскіх штучак".

"Кампус" (лагер). Крыху эксцэнтрычная тэма, прызначаная для пакупнікоў паўсядзённага адзення. У той жа час менавіта яна дапамагае знайсці свой стыль, камбінаваць традыцыйнае адзенне з больш яркімі і выразнымі элементамі. І безумоўна гэтая тэма дапамагае прадэманстраваць уменне апранацца. У якасці натхнення — псеўдаўніверсітэцкі стыль, інтэлектуальная эліта. Гэта вельмі якасна сканструяванае і пашытае адзенне. Абавязковай умовай з'яўляецца шматслойнасць. Тут характэрныя графічныя дадаткі, але вельмі стрыманыя. З'яўляюцца новыя цікавыя дэталі ў сарочках — кантрасныя планкі, каўняры. У блэйзерах спалучаюцца розныя фактуры тканіны паралельна з графікай 80-х. Праўда, гэта эмацыйная графіка нейтралізуецца агульнай спакойнай каларыстычнай гамай ансамбля.

"Гарадское кантры". На гэты кірунак вельмі паўплывала эвалюцыя класікі, вулічнага стылю, які пранік у сучаснае паўсядзённае адзенне. Стайлінг — сумнаваты на першы погляд, амаль класічны крой. Рыхлыя цвіды, грубыя палатняныя тканіны. У якасці дадаткаў выкарыстоўваем танальныя клеткі — і агульны вобраз сведчыць пра гарадскі кантры-настрой. Выкарыстоўваюцца адценні зеленавата-карычневага, мышынага, нейтральных адценняў зелені. Найбольш актуальнымі з'яўляюцца баваўняныя тканіны.

"Яркія хлопчыкі". У гэтай тэме ўсё нагадвае пра 80-я, часам нават вельмі літаральна. У якасці натхнення служыць вінтаж. Як ні дзіўна, але камп'ютарныя гульні 80-х — ужо менавіта вінтаж. Тут актуальныя неонавыя колеры — вельмі яркія, эмацыйныя, колеры Бэтмэна, яркі нейлон. І гэта яркасць тэхнатканін кампенсуецца класікай крою. Як правіла, прызначаны для верхняга адзення тэкстыль валодае воданепрымальнымі ўласцівасцямі, крой свабодны, плечавы пояс пашыраны, засцежкі ў пінжаках і паліто апускаюцца ніжэй, тым самым падаўжаецца лацкан. І, безумоўна, найбольш у гэтай тэме праяўляецца двубортнасць. Менавіта тут найбольш рэтра-настрояў, выратоўвае толькі колер і новыя тэхна-паверхні.

Эльвіра Жвікава расказала і пра асноўны асартымент у наступным сезоне.

Штаны. Яны мешкаватыя са складкамі; з глыбокімі складкамі, але з туга зацягнутай таліяй; мешкаватыя, рэзка завужаныя знізу — так званы італьянскі варыянт; штаны з кішэнямі ў стылі мілітары; паношаны, мыты дэнім; джынсы ў абліпку з кішэнямі ці на маланках.

Камізэлькі і сарочкі. Ужо не першы сезон камізэлькі сталі неад'емнай часткай касцюма. Касцюмы-тройкі то з'яўляюцца, то знікаюць з мужчынскага гардэроба, а камізэлькі сталі самастойным элементам, які камбінуецца не толькі з сарочкамі, але і з цішэтамі. Камізэлька дае магчымасць вырашаць модны настрой шматслойнасці. У сарочках з'яўляюцца пластроны, эфекты манішак.

Пінжакі. Самай камерцыйнай тэмай застаюцца аднабортныя пінжакі, і тут некалькі варыянтаў. Гэта аднабортныя пінжакі з засцежкай на два гузікі і шырокім (больш за 8 см) лацканам, аднабортныя пінжакі з двума гузікамі і нізкай засцежкай, пры гэтым захоўваецца яго пакарочанасць. Такія пінжакі пасуюць да джынсаў. Або аднабортныя пінжакі з адным гузікам і вузкім (6-7 см) лацканам, аднабортны пінжак на адзін гузік з завышанай засцежкай, з трыма гузікамі з кантры-цвіда, мешкаваты пінжак на два гузікі з падаючай лініяй пляча.

Курткі. Вось іх варыянты: сцёганыя з трыкатажнымі рукавамі (сёння вельмі актыўна камбінуецца трыкатаж з тэкстылем), курткі-бушлаты з доўгімі каўнярамі, пакарочаныя курткі са спартыўнымі рукавамі, трэнчы, пакарочаныя да бомбера, пакарочанае ўцепленае паўпаліто невялікага аб'ёму. У верхнім асартыменце ўсё больш праяўляецца двубортнасць, гэта асаблівасць наступнага сезона.

Двубортныя пінжакі. Самыя розныя варыянты засцежак — з шасцю гузікамі з засцежкай на чатыры, з чатырма гузікамі з засцежкай на два, з шасцю гузікамі з засцежкай на шэсць.

Паліто і паўпаліто. Вось шэсць асноўных базавых сілуэтаў: з чатырма кішэнямі ў стылі мілітары, пакарочанае сцёганае аднабортнае, двухбортнае з даўжынёй 3/8, падоўжанае класічнае паліто, паліто, якое нагадвае двухбортны сюртук з круглымі гузікамі, класічнае двухбортнае паліто.

Трыкатаж. Наступнай восенню назіраюцца некаторыя рэтра-настроі. Трыкатаж выконваецца з якасных валокнаў, асноўныя колеры — шэрыя, карычневыя, жаўтавата-шэрыя. Характэрна з'яўленне залаціста-бэжавых, вярблюджых адценняў. Гэта рэтра-рэверанс у бок 70-х. Для ўсяго мужчынскага трыкатажу важны момант штучнага старэння.

Аўчына. Калі ў жаночых калекцыях выкарыстоўвалася шыкоўнае футра, то мужчынская лінія прадстаўлена больш камерцыйным футрам, яна больш брутальная. "Мінулая зіма была суровай, і даводзілася назіраць мужчын у норкавых паліто. Трэба адзначыць, што яны губляюць сваю мужнасць, мужчыны нагадвалі мужчын у жаночых шубах. У гэтым выпадку шыкоўныя дублёнкі з аўчыны выглядаюць куды больш пераканаўча", — пракаментавала Эльвіра Жвікава. Наступнай зімой звернуць на сябе ўвагу двайныя каўняры, адзенне аб'ёмнае, грубаватае, але яно абараняе ад холаду. Асноўныя матэрыялы — авечая шэрсць, шэрсць ягняці і горнага казла. Як правіла, гэта пакарочаныя паўпаліто, шарсцяная байка і так званае "паліто кіроўцы".

Кардыганы. "Кардыганы называюць злым рокам многіх калекцый — на подыуме яны выглядаюць стыльна, але не заўсёды маюць камерцыйны поспех у выніку продажаў. Але пры гэтым паспяхова супернічаюць з верхнім адзеннем, асабліва калі ўлічваць, што многія сёння сядзяць за рулём. Пры пэўных кліматычных умовах і магчымасцях гэта вельмі зручны замяняльнік традыцыйных куртак і паліто", — звяртае ўвагу дызайнер. Асноўныя колеры — шэрыя, вярблюджыя. Асноўныя вобразы — імітацыя хатняга адзення. Кардыганы могуць быць пад пояс, суцэльныя, з падоўжанымі прапорцыямі рукавоў, часам з манжэтамі ці без іх, што стварае эфект наўмыснай расхлябанасці.
-20%
-20%
-40%
-50%
-50%
-20%
-11%
-50%