Главное
Минск
Эксклюзив
Деньги и власть
Общество
В мире
Происшествия
Финансы
Недвижимость
Спорт
Авто
Леди
42
Ваш дом
Афиша
Ребёнок.BY
Про бизнес.
TAM.BY
Новости компаний

Программы и проекты TUT.BY
  • Архив новостей
  • Архив новостей
    ПНВТСРЧТПТСБВС
    2627282930311
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    303112345

Кругозор


Кастрычніцкая вуліца зноў ажывае. Тут пасля пераезду адкрылася крэатыўная прастора ЦЭХ. Да адкрыцця падрыхтавалі ўнікальную фотавыставу "Твар, які займае кветку". Адзін з аўтараў - невідушчая ад нараджэння Наталля Кавалевіч, якая пазнае свет праз камеру мабільнага тэлефона, другі аўтар - фатограф Настасся Храловіч, якая дакументавала жыццё Наталлі на працягу амаль года.

Фото: Ольга Шукайло, TUT.BY

Крэатыўная прастора ЦЭХ адкрылася па новым адрасе - на вуліцы Кастрычніцкай, 16, над барам "Хуліган". Новае месца - новыя ідэі і праекты. Так, дырэктар прасторы Юлія Дарашкевіч запрасіла на пасаду арт-дырэктара Андрэя Лянкевіча, які на працягу некалькіх год ладзіў у Мінску разнастайныя фатаграфічныя праекты.

Для адкрыцця арганізатары рыхтавалі адну выставу, але, як паведаміў Лянкевіч, пасля паўтары месяцы перамоваў было вырашана, што выставу прывязуць пазней. Але гэта не сапсавала настрой каманды: праз шэсць дзён дзякуючы працы дзесяці чалавек, 14 красавіка, адкрылася выстава "Твар, які займае кветку". На выставе прадстаўленыя фатаграфіі невідушчай Наталлі Кавалевіч і фатографа Настассі Храловіч.

Па першай адукацыі Наталля - настаўнік сусветнай мастацкай культуры. Зараз  атрымлівае другую вышэйшую адукацыю на юрыдычным факультэце БДУ ў Мінску. Сама яна з Брэста. Маці яе не пускала, але тая падманула яе, здала экзамены і паступіла.

Наталля не бачыць ад нараджэння, яна не ведае, як выглядае вось гэты свет, але асноўную канцэпцыю выставы прыдумала менавіта яна.

"Яна прапаноўвала ідэі, яд якіх мы былі проста ў шоку: гукі, пахі, зоны, – адзначае Андрэй Лянкевіч– Наста Храловіч вучылася на курсе мультымедыя яшчэ ў старым будынку ЦЭХа і рабіла праект пра Наталлю. Так мы з ёй пазнаёміліся. У момант, калі стала вядома, што Наталля фатаграфуе на тэлефон, а тэлефон голасам расказвае ёй пра свет, у мяне быў культурны шок. І стала зразумела, што трэба рабіць гэта часткай выставы. Гэта такі працяг традыцый: Наста, якая вучылася ў нас, Наталля – як такое скрыжаванне таго, чым займаецца ЦЭХ, – не толькі мастацтва, але і сацыяльныя рэчы. Гэта ў першую чаргу людзі, а пасля - мастацтва. Таму гэта такі важны фармат".
Фото: Ольга Шукайло, TUT.BY

Арт-дырэктар прасторы ЦЭХ Андрэй Лянкевіч (злева) і Наталля Кавалевіч (у цэнтры) падчас адкрыцця выставы. "Наталля - гэта фантастычны чалавек па энергетыцы, пазітыву і актыўнасці", - кажа Лянкевіч.

Фото: Ольга Шукайло, TUT.BY

Фатограф Настасся Храловіч: "Я падумала, што класна было б паздымаць Наташу, зрабіць з ёй гісторыю, якая магла бы быць дзе-небудзь надрукаваная. Гэта магло б ёй дапамагчы. Невідушчым вельмі цяжка ўладкоўвацца на добрую працу, бо іншыя лічаць, что такія людзі нічога не могуць. Па выставе бачна, што Наташа вельмі сацыяльны чалавек, яна робіць усё тое ж, што і мы, але нічога не бачыць".

Фото: Ольга Шукайло, TUT.BY

На адкрыцці Наталля сама правяла экскурсію па выставе. Выстава ўмоўна падзеленая на тры зоны. Гэта можна ўбачыць па колеры лямпаў: грамадская зона, прамежкавая – паміж домам і шырокай вулічнай прасторай, і жылая зона. Для кожнай зоны характэрныя свае фатаграфіі, гукі і пахі.

Фото: Ольга Шукайло, TUT.BY

Фото: Ольга Шукайло, TUT.BY

Уздоўж сцен - адмысловыя лініі-акцэнты, якія накіроўваюць гледачоў. "Гэта тое, што суправаджае невідушчага чалавека па жыцці, нейкія арыенціры", - кажа Наталля. Разрыў лініі азначае, што ў гэтым месцы на сцяне - фатаграфія.

Фото: Ольга Шукайло, TUT.BY

Справа ад фотаздымкаў - іх апісанні, зробленыя шрыфтам Брайля самой Наталляй. Акрамя таго, ёсць гукавое апісанне фатаграфіі - тое, што робіць мабільны тэлефон.

Фото: Ольга Шукайло, TUT.BY

Наталля пазнае свет праз камеру мабільнага тэлефона. Яна эксперыментуе: гэта і фотаздымкі людзей, якія выходзяць з аўтобуса, і пакой. Па словах Андрэя Лянкевіча, некаторыя здымкі зроблены дасканальна па правілах залатога сячэння.

Фото: Ольга Шукайло, TUT.BY

Частка экспазіцыі з пахам. Тут можна да ўсяго дакрануцца, усё панюхаць. Для выставы Наталля нават прывезла свой фікус.

Фото: Ольга Шукайло, TUT.BY

"Лицо, которое закрывает цветок" – менавіта такое апісанне зрабіла праграма да аднаго са здымкаў (другое фота справа), але яно не апісвае на самай справе таго, што бачна на фатаграфіі. Фотаздымак з тэлефона загружаецца на сервер, і пасля Наталля чуе, што трапіла ў кадр, але пераклад з англійскай мовы не заўжды карэктны. Большасць здымкаў з экспазіцыі былі зроблены яшчэ без праграмы для агучвання.

Фото: Ольга Шукайло, TUT.BY

Фото: Ольга Шукайло, TUT.BY

Пра блакітны закуток Наталля расказвае: "Мая асабістая прастора – нібы мой пакой, мая кухня. Тут можна пачуць характэрныя хатнія гукі, таксама тут ёсць рэчы, якія можна крануць". У невялікіх мяшэчках тое, што можна сустрэць на звычайнай кухні, у шклянках – што можна панюхаць".

Фото: Ольга Шукайло, TUT.BY

"Я хацела данесці тое, што невідушчы чалавек жыве, можа жыць поўна і адкрыта. І не так усё страшна на самай справе, ёсць да чаго імкнуцца, не трэба замыкацца ў сабе", - кажа Наталля пасля экскурсіі.

Фото: Ольга Шукайло, TUT.BY
 
Фатограф Настасся Храловіч (на відэа) падчас эксперымента, у якім Наталля вучыла яе арыентавацца на вуліцы з завязанымі вачыма і кіёчкам.
Выстава "Твар, які займае кветку" – сваеасаблівае пагружэнне ў свет невідушчага чалавека. Падчас работы выставы, да 15 мая, арганізатары абяцаюць правесці некалькі экскурсій з завязанымі вачыма і кіем, а таксама майстар-класы для дзетак і лекцыю па мастацтве ад Наталлі Кавалевіч.